Tuggat hö

 2010-11-17    23:31:22   av:tuffatjejerluktardiesel

Just nu sitter jag här och luktar tuggat hö, örter och en touch av jord  ;)

Anledningen- är att jag igår färgade håret med henna. Inte kanske en av mina smartaste ideèr, men vem har sagt att jag skulle vara en sån där eftertänksam och klok person- Näe- här flödar impulsens tankebana och där allting enligt mig är helt och hållet tok rätt. Fast det inte är det alla gånger. (Men jag brukar inte erkänna det på en gång.)

Nåväl i det här läget får jag som skylla mig själv. Blandade till ett grönt pulver i en plastlåda igår, tillsammans med äppelcidervinäger och hett vatten enligt instruktion och lät detta stå över natten.
När blandningen var färdig (såg ut som något korna ätit) så doppa jag huvudet i geggan och virade in detta i en plastpåse o efter några timmar började håret skifta i grönt och orange. (bengalack-näe tack ;)

Till sist gav jag upp och tvättade ur mojjset. Sedan när det hela hade torkat, så fylldes hela rummet av något som kunde beskrivas som en hölada i sommarsol. När jag vilade på sängen i halvchockat tillstånd, blev det liksom finalen när Niklas (hunden) hoppade upp och börjar rulla sig i mitt halvlånga svall. Vilket han brukar göra- när någonting är äckligt och underbart på samma gång.

Färga aldrig henna på svart hår.. det är nog mitt tips denna kväll. ;P

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!