Den Carolianska lyan

 2011-02-25    23:21:30   av:tuffatjejerluktardiesel
Jaa jag gillar ju lite roliga och ovanliga prylar- Å dom hittar man ju oftast på loppis. Tänkte därför visa några sådana.
Det här antika intresset har jag haft sedan liten. Mitt första fynd (ja enligt mig då som 7 åring) var ett getskinn och uppstoppad renskalle jag ropade in för en femma på bondauktion. Morsan skämdes ju naturligtvis och på vägen hem fick vi ha rutorna nedvevade på 245:an. Å hjälp vad det stank i sommarvärmen. Ja jag fick inte ha renskallen på mitt rum heller bland alla Rambo och Lilli och Sussi posters. Ack vilken otur. ;)

Några år senare så ropade jag och min kusin in en bybrandsläckare i koppar (om jag minns rätt) Vi tyckte det blev jätte billigt- 10 spänn. Stod precis och gjorde upp planer hur vi skulle använda den. Men då kom våra kära mammor och sa.. "Neeej vad har ni gjort. Vi lämnar den där och åker hem". Sedan fick vi skynda oss in i 245.an allesammans och det blev en snabb färd tillbaka till skogen.

Men nu.. den Carolianska lyan:




Njaa.. kanske inte direkt så antika.



Stringhyllor en favorit. Fast lite rörigt där bara. Ehm :D


Skolkarta- liten rolig detalj å min tillfälliga "snea" skrivbordslampa. :P


Johnny Depp.. vad mer kan man säga ;)


Plåtbrukar kan ju aldrig bli tråkigt.




Pinuppor.. samlades det en hel del på förut. Alltid lika tidlösa :)


Vaxduk


Bambi och pudlar a la 50-tal.


Roligt att trätaket är bevarat


En del av det stora hela- Ha en fin helg folks. :)



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!